Facebook vrea să dai note surselor de știri, pentru a le atesta încrederea

de: Alexandru Puiu
22 01. 2018

Trebuie să petreci foarte mult timp online pentru a ști sursele de știri care nu deformează realitatea, dar Facebook vrea să-ți facă viața mai ușoară.

În ultimul an, Facebook a făcut numeroase experimente în speranța combaterii de știri false. Pentru o perioadă, ai avut un buton dedicat prin care puteai marca un articol de pe Facebook ca promovând informații denaturate sau neadevărate. Ulterior, compania a început să afișeze articole recomandate care au fost verificate în prealabil pentru acuratețe.

În cea mai recentă postare pe Facebook a CEO-ul Mark Zuckerberg este detaliat un nou proiect menit să micșoreze posibilitatea interacțiunii cu surse de știri false. Încercând din nou să paseze o parte din sarcină în mâinile utilizatorilor, oficialii rețelei sociale vor implementa un sistem de rating pentru publicațiile care au conținut pe Facebook.

Încercând să explice cum vei ajunge să-ți dai seama dacă o sursă de informare este de încredere, Zuckerberg a insistat asupra faptului că opinia unei mulțimi de oameni are mari șanse să fie mai obiectivă decât cea a unor experți. ”Feedback-ul vostru va stabili clasamentul.” Deși trăiesc cu impresia că sistemul va putea fi înșelat destul de ușor de amatorii de fake news, Zuckerberg este foarte încrezător în rețeta sa.

”Uite cum va funcționa. Ca o parte componentă a sondajelor noastre de calitate, vom întreba oamenii dacă au auzit de o anumită sursă de știri. Dacă răspunsul e da, vom întreba dacă au încredere în acea sursă. Ideea este că în unele organizații de știri au încredere doar cititorii lor, în timp ce în altele, are încredere întreaga societate, chiar și cei care nu le urmăresc postările.”

În teorie, ideea pare una destul de inspirată, dar este greu de spus dacă își va atesta eficiența pe termen lung. În plus, nu este foarte clar ce se va întâmpla cu conținutul agențiilor de știri care au rating mic. Va dispărea complet de pe Facebook sau vei fi nevoit să-l cauți mai bine dacă te interesează.